Carrefour Company Information
General information
About Majid Al Futtaim
Founded in 1992, Majid Al Futtaim is the leading shopping mall, retail and leisure pioneer across the Middle East and North Africa (MENA).
A remarkable business success story, Majid Al Futtaim started from one man’s vision to transform the face of shopping, entertainment and leisure, and to create great moments for everyone, every day. It has since grown into one of the United Arab Emirates’ most respected and successful businesses spanning 12 international markets, employing over 26,000 people, and achieving the highest credit rating (BBB) among privately-held corporates in the Middle East.
Majid Al Futtaim owns and operates 17 shopping malls, 11 hotels and three mixed-use communities in MENA, with further developments underway in the region. This includes Mall of the Emirates, City Centre malls, and also 4 community malls which are in joint venture with the Government of Sharjah. It holds exclusive rights to the Carrefour franchise in 19 markets across MENA and Central Asia, operating a portfolio of over 50 hypermarkets and over 55 supermarkets in 12 countries.
Majid Al Futtaim operates 109 VOX Cinemas screens and 16 Magic Planets across the region in addition to iconic leisure and entertainment facilities such as Ski Dubai and iFly Dubai among others. Majid Al Futtaim is parent to the consumer finance company issuing 'Najm' credit cards, a fashion retail business representing international brands such as Abercrombie & Fitch, Juicy Couture and Halston Heritage and a healthcare business. In addition, it also has a joint venture operation with Dalkia and has recently expanded into food & beverage in partnership with Gourmet Gulf.
About Carrefour
Carrefour, one of the largest French hypermarket chains in the world was introduced to the Middle East and North Africa (MENA) market in 1995 by Majid Al Futtaim, the leading shopping mall, retail and leisure pioneer across MENA.
Carrefour has become the most dynamic, fast-moving and exciting hypermarket chain in the region and shared its growth with more than 21,000 employees from more than 68 nationalities in 12 countries, providing shoppers with variety and value-for-money.
Carrefour ensures customer satisfaction and everyday convenience while offering unbeatable value for money with a vast array of more than 100,000 products, shoppers can purchase items for their every need, whether home electronics or fresh fruits from around the world, to locally produced items.
Carrefour currently operates over 55 hypermarkets and over 50 supermarkets and one web store in 12 countries across the MENA region and will extend to include 38 countries in the Middle East, Central Asia, Africa and Russia.
By 2018, Majid Al Futtaim Retail expects to reach 140 hypermarkets and 210 supermarkets and expand its territory in 6 new markets.
OUR NEW BRAND VALUES WILL GUIDE US AS WE CONTINUE OUR JOURNEY
Together
Together defines synergy where the whole is greater than the sum of the parts. We are creating the future together with an atmosphere of support that makes collaboration information and consensus building easy.
Passionate
Passionate defines a youthful high energy, spirited outlook that believes that anything is possible. Twenty years ago, who would have thought that we would experience snow in the desert.
Bold
Being bold has always been the embodiment of Majid Al Futtaim, being the first to bring transformational experiences under one roof.
Being bold continues by us promoting a creative atmosphere, where there is courage to do things differently and go in to the unknown to make the impossible possible.
نبذة عن ماجد الفطيم
تأسست "ماجد الفطيم" عام 1992، كأحد أهم الشركات الرائدة في مجال إنشاء وإدارة مراكز التسوق، والمنشآت الترفيهية على مستوى الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
وتحفل قصة نجاح "ماجد الفطيم" بالعديد من الانجازات، التي جاءت نتاجاً لرؤية مؤسسها السيد ماجد الفطيم، الذي حلم بتغيير الواقع النمطي لمفهوم التسوق، وربطه بالترفيه، وتحقيق أسعد اللحظات لكل الناس كل يوم. حيث بدأت ملامح تلك الرؤية تتجسد عبر العديد من مراكز التسوق الحديثة والمبتكرة، التي تم افتتاحها في دولة الإمارات العربية المتحدة، ثم توسعت لتتواجد اليوم في 12 سوقاً حول العالم، ويعمل بها أكثر من 26 ألف موظف، وقد حصلت المجموعة على درجة BBB الاستثمارية، وفق التصنيف الائتماني الصادر عن شركتي ستاندرد أند بورز وفيتش، للمؤسسات الخاصة في منطقة الشرق الأوسط.
تمتلك "ماجد الفطيم" وتدير 17 مركز تسوق، و11 فندقاً، وثلاثة مشاريع المدن المتكاملة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، و العديد من المشاريع قيد الإنشاء. ومن ضمن مراكز التسوق التابعةلمجموعة "ماجد الفطيم"، مراكز "سيتي سنتر"، ومول الإمارات، وأربع مجمعات تسوق بالشراكة مع حكومة الشارقة. وتمتلك المجموعة امتياز الاستخدام الحصري لأسم "كارفور" في 19 سوقاً على مستوى الشرق الأوسط، وشمال أفريقيا، ووسط آسيا، حيث تدير أكثر من 50 متجر تجزئة متعدد الأقسام "هايبرماركت" وأكثر من 60 متجراً تجزئة متوسط الحجم "سوبر ماركت" في 14 دولة.
تدير «ماجد الفطيم» 109 شاشة سينما في صالات «?وكس سينما» التابعة لها، بالإضافة إلى 16 من مراكز الترفيه العائلي «ماجيك بلانيت» في المنطقة، والعديد من المنشآت الترفيهية المبتكرة مثل منتجع التزلج الداخلي الأول في المنطقة «سكي دبي»، ومركز الطيران الداخلي المبتكر «آي فلاي دبي» وغيرها. وتعتبر «ماجد الفطيم» الشركة الأم لعدد من الأعمال التجارية الرائدة كشركة تمويل متخصصة بإصدار عدد من البطاقات الائتمانية الاستهلاكية كبطاقة «نجم فيزا»، وشركة متخصصة بالأزياء والأناقة تدير عدد من أبرز الأسماء والعلامات التجارية في عالم الأزياء والموضة مثل «أبيركرومبي آند فتش» و«جوسي كوتور» و«هالستون هيريتيج». كما تعتبر «ماجد الفطيم» الشركة الأم لوحدة أعمال خاصة بالعناية والرعاية الصحية، بالإضافة إلى شراكتها الإستراتيجية مع شركة «دالكيا» العالمية لتوفير خدمات إدارة الطاقة. وقد وسعت «ماجد الفطيم» مؤخراً خبراتها لتضم افضل تجارب الطعام والشراب وذلك عبر شراكة مميزة مع شركة «غورميه غلف».
نبذة عن كارفور
تعتبر كارفور إحدى أكبر سلاسل المتاجر الفرنسية الضخمة في العالم، وقد دخلت أسواق الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في عام 1995 من خلال تعاونها مع مجموعة ماجد الفطيم الرائدة في مجال بيع التجزئة والترفيه في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
وأصبحت كارفور إحدى أكثر السلاسل التجارية حيوية وتنامياً في المنطقة، لتشارك ازدهارها مع ما يزيد عن 21,000 موظفاً من أكثر من 68 جنسية في 12 بلداً، ولتوفر للمتسوقين كافة مستلزماتهم بأفضل الأسعار.
وتحرص كارفور على نيل رضى وإعجاب العملاء من خلال توفير قيمة منافسة وأسعار مناسبة لأكثر من 100,000 منتجاً. ويمكن للمتسوقين شراء جميع المواد التي يحتاجونها، على اختلافها، سواء كانت إلكترونيات منزلية أو فواكه طازجة مستوردة من شتى أنحاء العالم، أو المنتجات المحلية المتوفرة.
وتمتلك كارفور حالياً ما يفوق 55 هايبرماركت وأكثر من 50 سوبر ماركت ومتجراً إلكترونياً واحداً في 12 بلداً في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، وتعتزم توسيع نشاطها ليصل إلى 38 بلداً في الشرق الأوسط وآسيا الوسطى وروسيا.
وبحلول العام 2018، من المتوقع أن تصل متاجر ماجد الفطيم إلى 140 هايبرماركت و 120 سوبر ماركت، لتدخل 6 أسواق جديدة.
التعاون
يعد التعاون جوهر الوئام، حيث يشترك المجموعة في هدف واحد، لتبني المستقبل في جو من التعاون، يجعل من التنسيق وتبادل المعلومات وعقد الاتفاقيات مهمة بغاية السهولة.
الشغف
الشغف عنوان الشباب والحيوية اللامتناهية، والنظرة المتفائلة التي لا تعرف المستحيلات. فقبل عشرين سنة، من كان سيصدق أنه سيرى واحة ثلجية في قلب الصحراء؟
الجرأة
تعد الجرأة وصفاً صريحاً لماجد الفطيم، حيث تعتبر الشركة أول من يقدم طفرة نوعية من التجارب الاستثنائية تحت سقف واحد.
وتواصل الجرأة مسيرتها معنا عبر تشجيع الروح الإبداعية، التي تدفعنا إلى اكتشاف المجهول وعدم الإيمان بالمستحيلات.
Abu Dhabi
- Opening hours
-
الاثنين:08:00 - 22:00الثلاثاء:08:00 - 22:00الأربعاء:08:00 - 22:00الخميس:08:00 - 22:00الجمعة:08:00 - 22:00السبت:08:00 - 22:00الأحد:08:00 - 22:00
- Phone number
- +97180073232
- Linki
- حسابات التواصل الاجتماعية
Carrefour Reviews & Ratings
How do you rate this company?
Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.